Product categorieën in de BackOffice

In deze handleiding bespreken we de product categorieën in de BackOffice. Wat zijn het en waar worden ze gebruikt?


Wat zijn product categorieën in de BackOffice?

Een product categorie is een categorie waaraan je simpele producten en producten met variaties aan kunt koppelen. Dit creëert structuur binnen je BackOffice.


Impressie video



Hoe maak je een nieuwe product categorie aan?

Navigeer naar Product categorieën in het Producten tabblad.

Figuur 1: Product categorieën in het Producten tabblad.


Klik vervolgen op de knop Toevoegen.

Figuur 2: De toevoegen knop in het categorieën overzicht.


Vul alle informatie in welke jij aan de categorie mee wilt geven. Je kunt ook een Hoofdcategorie toewijzen. Dit kan handig zijn wanneer je een bepaalde categorie weer wilt opdelen in subcategorieën.

Figuur 3: Categorie aanmaken overzicht.


Wanneer je alle gewenste informatie aan de categorie hebt toegevoegd klik je op de Opslaan knop. Het aanmaken van de categorie is nu voltooid en je kunt producten aan de categorie toewijzen.

Figuur 4: De opslaan knop in het Categorie aanmaken overzicht.


Waar worden de product categorieën gebruikt?

De product categorieën die aangemaakt zijn kun je toewijzen aan verschillende verkoopkanalen. Dit zorgt er bijvoorbeeld voor dat de categorie gesynchroniseerd wordt met een webshop. Tevens zijn deze categorieën als knoppen zichtbaar wanneer je de horeca modus gebruikt op de POS. Je kunt de categorie ook toevoegen als knop in de Retail modus van de kassa.